Helpdesk IT jest pierwszą linią pomocy i wsparcia codziennej pracy użytkowników systemu informatycznego oraz opieki nad sprzętem komputerowym i urządzeniami peryferyjnymi.
Zakres usług:
- pomoc zdalna lub z dojazdem – w zależności od potrzeb
- serwis stacji roboczych
- pomoc w wyborze, zakup i instalacja sprzętu komputerowego
- relokacje sprzętu IT firm, biur i działów
- dobór, instalacja i przywracanie systemu operacyjnego
- doradztwo w doborze i instalacja oprogramowania
- konfiguracja sieci, dostępu do Internetu i poczty e-mail
- instalacja i aktualizacja oprogramowania systemowego, użytkowego, antywirusowego
- zabezpieczenie stacji roboczych i ochrona danych (backup, szyfrowanie danych)
- bieżąca obsługa, instalacja i naprawa systemów operacyjnych (Windows, Mac OS, Linux, Chrome OS)
- rozwiązywanie problemów z aplikacjami biurowymi
- diagnostyka i wykonanie drobnych napraw
- przekazywanie sprzętu do serwisu producenta i jego
odbiór, procesowanie naprawy/wymiany sprzętu - instalacja oprogramowania użytkowego
- diagnostyka urządzeń peryferyjnych
- wsparcie i rozwiązywanie problemów z urządzeniami peryferyjnymi (drukarki, monitory, skanery, projektory)
- konfiguracja dostępu do Internetu, poczty e-mail i urządzeń mobilnych
- prowadzenie ewidencji sprzętu IT
- zarządzanie licencjami i weryfikacja legalności oprogramowania
- szyfrowanie dysków, urządzeń przenośnych i poczty elektronicznej